Αξιολογήσεις για Μονή Ασκητή. (Εκκλησία) στην Πύργος (Δυτική Ελλάδα).
Περιγραφή
Πληροφορίες για το Μονή Ασκητή, Εκκλησία στην Πύργος (Δυτική Ελλάδα)
Εδώ μπορείτε να δείτε την τοποθεσία, ώρες λειτουργίας, δημοφιλείς ώρες, επικοινωνία, φωτογραφίες και πραγματικές αξιολογήσεις από τους χρήστες.
Αυτό το μέρος έχει καλές αξιολογήσεις, αυτό σημαίνει ότι αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους καλά και θα νιώσετε υπέροχα με τις υπηρεσίες τους, συνιστάται 100%!
Χάρτης
Αξιολογήσεις του Μονή Ασκητή
M. A.
Ένα μυθικό μέρος.
Μαντείο των αθλητών των Ολυμπιακών αγώνων κατά την αρχαιότητα.
Δυσκολη η πρόσβαση μιας και η σήμανση είναι ανύπαρκτη.
Α. Μ.
Η Ιερά Μονή (Ασκητή) Κατάθεση της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου εορτάζει στις 31 Αυγούστου σύμφωνα με το ορθόδοξο εορτολόγιο και στις 30 Αυγούστου το απόγευμα γίνεται το πανηγύρι του Ασκητή.
Στην ουσία πρόκειται για ένα φυσικό μνημείο - σπήλαιο αφού ο νεότερος ναός (αυτό που βλέπουμε πρώτα) εκτός από την πλευρά της εισόδου που είναι κτιστή, σχηματίζεται από την ένωση της κορυφής των δύο βράχων στην αρχή του Ολυμπιακού Φαραγγιού Γουμέρου.
Μέσα στο φαράγγι και στο σημείο που δεν ενώνονται ακόμα οι βράχοι σχηματίζοντας ένα σημείο θέασης στον ουρανό (μάτι), βρέθηκε η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Εκεί χτίστηκε το ιερό του αρχαιότερου Μεταβυζαντινού ναού (περ. 16ος αιώνας) και εν συνεχεία μέσα στο σπήλαιο ο κυρίως ναός (όπως δείχνουν τα αρχαιολογικά ευρήματα του 2013). Κάπως έτσι δημιουργήθηκε μια Μοναστηριακή Κοινότητα με 50 περίπου μοναχούς με σημαντική παρουσία για πάρα πολλά χρόνια.
Η ονομασία Ι.Μ Ασκητή για συντομία, όπως είναι ευρύτερα γνωστή η Μονή, αναφέρεται σε μια ιστορία - θρύλο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της Μονής. Λέγεται, πως πάρα πολύ παλιά στην περιοχή ασκήτευε, μακριά από τον κόσμο με μόνη συντροφιά την εικόνα της Παναγίας, την οποία φύλαγε στο φαράγγι, ένας Ασκητής (αγνώστων στοιχείων). Κυνηγοί με τα σκυλιά τους που προσέγγισαν την περιοχή, παρενόησαν πως πρόκειται για θήραμα που προσπαθεί να ξεφύγει μέσα στο δάσος, τον λάβωσαν και ακολουθώντας τα ίχνη του, έφτασαν μέχρι την εικόνα, όπου έτρεξε να κρυφτεί. Μέσα στο σπήλαιο υπάρχει ένα πηγαδάκι, που μάλλον έχει στερέψει πια, και λέγεται πως είναι το σημείο που έπεσε ο Ασκητής μέσα στο φαράγγι.
Επίσης να αναφέρω το εξής! Μέσα στο σπήλαιο σε ορισμένα σημεία έσταζαν σταγόνες νερού από την οροφή. Οι προσκυνητές λοιπόν εκτός από το νεράκι-αγίασμα που έπιναν από το πηγαδάκι, στέκονταν όπου έσταζε για να δροσιστούν έστω και από μια σταγόνα σαν ευλογία!
Το "μάτι" στο πίσω μέρος του σπηλαίου, είναι το σημείο εισόδου στο σπήλαιο νερού λόγω της βροχής αλλά και κυρίως λόγω του χειμάρρου - καταρράκτη που σχηματίζεται το χειμώνα αφού το φαράγγι είναι σημείο απορροής ολόκληρης της περιοχής. Αυτός ήταν και ένας από τους σημαντικότερους λόγους εγκατάλειψης - μεταφοράς του ιερού του ναού μέσα στο σπήλαιο με τη μορφή που έχει σήμερα. Το Μεταβυζαντινό ιερό, κατέρρευσε, επιχωματώθηκε από φερτά υλικά & θάφτηκε ολόκληρο. Ήρθε στο φως τον Αύγουστο του 2013 μετά από αρχαιολογική ανασκαφή που πραγματοποιήθηκε σε όλο το σπήλαιο αλλάζοντας εντελώς τη μορφή του δαπέδου αφού κατέβηκε αρκετά φέρνοντας στην επιφάνεια τα θεμέλια του Μεταβυζαντινού Ναού. Για την διευκόλυνση της κίνησης και της απομάκρυνσης των φερτών υλικών τοποθετήθηκε ένας σιδερένιος "εναέριος" διάδρομος ο οποίος παραμένει ακόμα εκεί. Η ανασκαφή τελείωσε μεν αλλά τώρα τι; Τα υπόλοιπα; Τα έργα προστασίας; Σε λίγα χρόνια θα έχει θαφτεί πάλι!
Το μνημείο αυτή τη στιγμή (30/08/2019) είναι σε πλήρη εγκατάλειψη. Μετά από μια πυρκαγιά στην περιοχή, την διάβρωση που ακολούθησε και τις υπερβολικές βροχοπτώσεις του 2018 το μνημείο κρίθηκε ακατάλληλο και επικίνδυνο καθώς γίνονται αποκολλήσεις μεγάλων κομματιών βράχου από την οροφή του, λόγω του βάρους του νερού. Ως εκ τούτου δεν γίνεται ούτε το πανηγύρι πια (5 χρόνια με φέτος). Η προσέγγιση στο χώρο γίνεται με ευθύνη του καθενός. Η πρόσβαση μπορεί να γίνει μόνο με 4×4 μέσω Ωλένης (7 Χλμ) για όποιον έρχεται από Πύργο (26 Χλμ) ή μέσω Γουμέρου (στο οποίο υπάγεται) για όποιον έρχεται από την ορεινή Ηλεία.Τα αυτοκίνητα σταθμεύουν κοντά στο Προσκυνητάρι σε ένα πλάτωμα πάνω απ' το φαράγγι που πραγματοποιείται το πανηγύρι & από το σημείο αυτό αρχίζει η κατάβαση προς το Ναό (300 μέτρα).
Ε. g.
Δεν υπάρχουν λόγια...
g. l.
Σφηνωμένη ανάμεσα σε δύο βράχους, η μονή είναι αφιερωμένη στην τίμια ζώνη της Παναγίας και ο θρύλος λέει πως πήρε το όνομά της από έναν ασκητή που ζούσε στο φαράγγι του Γούμερου.
A. S.
Για να μη χαθείτε πάρτε το δρόμο από το Γούμερο, σταματήστε στη μέση του χωματόδρομου για να μαζέψετε κοχύλια (ναι, στο βουνό) και στο τέλος ακολουθείστε το μονοπάτι των αρχαίων Ολυμπιακών αθλητών.
j. l. (.
Θρησκευτικό μνημείο που πρέπει να γίνει συντήρηση και επισκευή για να υπάρχει
E. P.
ΈΚΑΝΑ ΤΟΝ ΔΡΌΜΟ ΑΠΌ ΩΛΕΝΑ ΜΕ ΑΠΛΌ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ.ΧΩΜΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΕΡΊΠΟΥ 6 ΧΛΜ.ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ.ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΚΆΠΟΙΑ ΣΗΜΑΝΣΗ Η ΜΟΝΟΠΆΤΙ.
Μ.
Τελεια
Α. Κ.
Πολύ δύσκολη πρόσβαση
Λ. Τ.
Ζ
A. P.
(Μεταφρασμένο) Ένα συναρπαστικό και υποβλητικό, λουλουδάτο και δασώδες και αδιαπέραστο και βραχώδες μέρος. Εν ολίγοις, συνιστάται ακόμη και αν είδαμε τον κίνδυνο στο δρόμο
(Αρχικό κείμενο)
Luogo appassionante e suggestivo e floreale e boschivo e impervio e roccioso. Insomma, consigliato anche se in strada abbiamo visto il pericolo
G. S.
Difficult dirty road start from village goumero and it's about 4.5km ..if you have 4x4 you can visit it ,with a common car i would recommend not to try .no signs at all , unfortunately monastery abandoned by municipality (despite its UNESCO heritage)
(Μεταφρασμένο)
Δύσκολος χωματόδρομος ξεκινάει από το χωριό Γούμερο και είναι περίπου 4,5 χλμ.. αν έχετε 4Χ4 μπορείτε να τον επισκεφτείτε, με κοινό αυτοκίνητο θα σας συνιστούσα να μην δοκιμάσετε. Δεν υπάρχουν καθόλου πινακίδες, δυστυχώς το μοναστήρι έχει εγκαταλειφθεί από τον δήμο (παρά την κληρονομιά της UNESCO)
H. A.
Next to Ancient Olympia is that wonderful monastery in the nature. It brings you peace and calm feelings, closer to spirituality.
(Μεταφρασμένο)
Δίπλα στην Αρχαία Ολυμπία βρίσκεται το υπέροχο μοναστήρι της φύσης. Σας φέρνει γαλήνη και ηρεμία συναισθήματα, πιο κοντά στην πνευματικότητα.
V. G.
Γ.
C. M.
Α. Σ.
A. l.